モントリオールの美味しい生活。
Posted by R*
 
[スポンサー広告
ヤミーさんのポンデケージョ♪

pan-de-queso-r80.jpg

ヤミーさんのポンデケージョ
Yummy's pan de queso (Pão de Queijo) 《Brazilian cheese bread》


やっと作ることが出来ました! 3-step cookingでお馴染み、ヤミーさん
ポンデケージョです♪ ヤミーさんは片栗粉を使っていらっしゃいましたが、
片栗粉はモントリオールでは貴重品なんですよ・・・(汗) という訳で、先日
中華街に行った時に仕入れてきたタピオカ粉(キャッサバ芋の粉)を使いました。

すっごいモチモチ♪ 小麦粉では出ないモチモチ感ですね。
焼きたてのポンデケージョを千切ると中は透明感のあるしっとり生地。
チーズの香りがほんわりで美味しいぃ~! これでビスコッティ熱から
卒業出来るかも?(笑) ポンデリングも真っ青ですw

ヤミーさんのポンデケージョの写真と比べるとちょっと粉っぽいのは、
生地を粉に落として丸めたから。 何故か生地がかなりべたっとしていて、
手で丸めるのが不可能だったんですよ(汗) なので、大きさがまちまちだったり・・・
(↓こんな感じ・・・(笑) 一番小さいのが3cmです)

pan-de-queso-2.jpg

小さいのはそのまま食べて、大きいのは半分に切ってサンドウィッチに。
これを使ってミニ・ハンバーガーとか出来そうですね♪
次回は、大きさを揃えるように頑張ります・・・(スミマセン)

ヤミーさん、いつも美味しいレシピをありがとうございます☆
(結局ポンデケージョの綴りがイマイチわからないR*です(汗)

今日もクリック☆よろしくお願いします(ヤミーさんのところもね♪)

ba_blue.gif 20060225075712.gif

Pan de queso (Pão de Queijo) is Brazilian cheese bread made
with tapioca flour.  Tapioca flour is made from roots of
cassava potatoes and available at asian grocery stores. 
The potato starch gives these cheese balls
sticky texture that is making Japanese people crazy!

Pan de queso got really popular in Japan now
and you can buy pan de queso mix.
But Yummy (who also made biscottis that I am in love with)
made pan de queso from scratch.  It's a quick bread
recipe which uses baking powder, so no need to proof.
You can have cheesy balls faster than going to a
nearby grocery store?!  Click more...↓ to get the recipe.

If you like the recipe, please do not forget to click the
blue-and-white Recipe Blog icon and the orange FC2
Blog Ranking icon placed above to vote for me!!!

 【more...】

Posted by R*
comment:12   trackback:1
[パン。
| HOME |
