モントリオールの美味しい生活。
Posted by R*
 
[スポンサー広告
レモンスクエア

lemon-squares-r80.jpg

レモンスクエア
lemon squares

「レモンタルトが食べたいけど、作るの面倒くさい!」って時はこれ♪
(買えばいいんですが、作れるのに買うのは悔しい感じがしません?(笑)
クッキー生地を作って焼いてる間に、レモンフィリングを混ぜて(混ぜるだけ♪)、
クッキー生地に流して焼いたら出来上がり。 勿論メレンゲの好きな人は、
これに泡立てた卵白を焼いても。 私はシンプルに粉砂糖を振り掛けました。

レモンスクエアは、英語圏ではかなり人気らしいですね。
モントリオールはフランス語圏だからか、あまり見かけませんが、
英語の料理本には色んなレモンスクエアのレシピが載っています。
これは誰かに貰ったレシピ(覚えてません・・・(汗)なんですが、
私の持ってる型に丁度いい分量だったのでたまに作ります。

レモンのお菓子って、夏にぴったりだと思いません?
酸っぱ・甘のコンビがストレートのアイスティーによく合います。

今日もクリック☆よろしくお願いします♪

ba_blue.gif 20060225075712.gif

When I feel, "I wanna eat a lemon tart, but it's troublesome
to make one..." (Well, it's a shame to buy a cake because
I like baking), I make this.  Lemon square is supposed to
be a common dessert in North America, but I haven't seen it
here in Montreal for some reason.   I wonder why...

Lemony (and easy-to-make :-) treats are perfect for summer. 
And good match for iced tea. 
Give it a try!  Click more...↓ to get the recipe.

If you like my blog, please do not forget to click the
blue-and-white Recipe Blog icon and the orange
FC2 Blog Ranking Icon to vote for me!!

 【more...】

Posted by R*
comment:5   trackback:0
[オカシ。焼
| HOME |
